هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست است که با داشتن امواج و فرکانس بالا ، در راستای سفت شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با افزایش سن ، پوست صورت متحول شده و چین و چروک هایی به روی آن ایجاد می شوند. در این موارد افراد همواره به دنبال ترمیم و اصلاح این عوارض هستند. امروزه روش های مختلف جوانسازی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها هایفوتراپیست.

از این روش می توان به عنوان جایگزین لیفت صورت استفاده نمود ؛ با این تفاوت که هایفوتراپی بدون درد است و با تولید انرژی و امواج متمرکز شده فراصوت به کلاژن سازی و افزایش قوام پوست کمک می کند. انجام این روش برای افرادی که سن پایین تری دارند یا نمی خواهند تحت عمل جراحی قرار بگیرند گزینه مناسبی است.

هایفوتراپی

کاربرد و اثرات هایفوتراپی

• رفع افتادگی پلک بالا
  • لیفت ابرو ( بدون جراحی )
  • رفع غبغب ( بدون جراحی )
  • لیفت صورت و گردن ( بدون جراحی )
  • رفع چین و چروک ‌های صورت و بالای گردن
  • رفع افتادگی ‌های زیر چانه ( رفع افتادگی پایین صورت )
  • سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن ( بدون جراحی )
  • کم شدن عمق خطوط خنده و گریه ( رفع افتادگی گوشه های لب ها )
  • رفع چروک‌ های کناره های خارجی چشم ها (چین های پنجه کلاغی )

تاریخچه هایفوتراپی

علاوه بر موارد زیبایی ، از این روش به منظور درمان تومور ها هم استفاده می شود. در واقع برای بار اول در سال 2008 از هایفوتراپی به منظور درمان های جوانسازی استفاده شد.

در سال 2009 سازمان غذا و دارو استفاده از این روش برای لیفت ابرو ها را تایید کرد و دستگاه آن هم برای از بین بردن چین و چروک و خطوط بالای سینه و گردن استفاده شد. در واقع با انجام این کار کلیه خطوطی که به دلیل کاهش کلاژن ایجاد شده اند ، از بین می روند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با هایفوتراپی

در اغلب موارد تنها به یک جلسه درمانی نیاز است و نتایج حاصل از آن بین 2 تا 6 ماه باقی خواهد ماند. پس از درمان نیز بدن تا یک سال کلاژن سازی خواهد کرد. در واقع بعد از گذشت یک سال نیاز به ترمیم و انجام مجدد هایفوتراپی پوست می باشد.

ماندگاری اثر هایفوتراپی

برخی از اثرات اولیه درمان و لیفت صورت قابل رویت است ، اما فرایند سفت شدن پوست 3 الی 4 ماه به طول می انجامد و کلاژن های جدید جایگزین کلاژن های قدیمی می شوند. این فرایند تا ماه ششم هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است نتایج هایفوتراپی همیشگی است و محو نمی شود.

عوارض هایفوتراپی

این روش عوارض چندانی ندارد. بررسی ها نشان داده که افراد بالای 30 سال با عوارض جانبی بسیار اندکی مواجه شدند و رضایت آن ها بسیار زیاد بوده است.

توجه داشته باشید که انجام هایفوتراپی برای کسانی که دچار مشکلات و بیماری های پوستی هستند یا چروک های بسیاری دارند مناسب نیست و این بیماران باید از سایر روش های جوانسازی استفاده کنند.

آیا انجام هایفوتراپی درد دارد؟

غالبا بیماران توانایی تحمل مرحله گرمایی آن را دارند. اما بسته به تحمل بیمار میزان درد و ناراحتی در هر فرد متفاوت می باشد. لازم به ذکر است درد این روش تنها حین درمان احساس می شود و موقتی است.